Gyermekszerető, megbízható, lelkiismeretes, türelmes, a játékosság elvét alkalmazó, hagyományos értékrendet követő gyógypedagógus vagyok. Barátságos természetemmel könnyen alakítok ki kapcsolatot a gyermekekkel. Nyugodt, türelmes személyiségemmel jó hatást gyakorlok a viselkedésükre, magatartásukra, kreatív játékos feladatokkal a pozitív irányba való fejlődésükre.
Gyógypedagógus-logopédusnak lenni számomra életreszóló hivatást jelent. A tanári pálya mellett való döntésemben főként pedagógus édesanyám hatása érvényesült. Ikeröcséim beszédhibája és a velük töltött közös gyakorlások során megszerettem a logopédia területét. 2012-ben végeztem az egyetemen, az ott szerzett tudásomat gyakorlatban is kamatoztattam 7 éves munkaviszonyban szakszolgálatnál, 1 évet Waldorf iskolában, illetve 3 évet EGYMI-nél, mint utazó gyógypedagógus integráló iskolákban SNI-s gyermekek fejlesztésével. Sokrétű tapasztalatot szereztem a különböző típusú logopédiai terápiákban és diagnosztikában, a nehézségekkel küzdő tanulók támogatásában.
Aktívan részt vettem komplex gyógypedagógiai-logopédiai vizsgálatok, iskolaérettségi vizsgálatok felvételében, azok kiértékelésében és szakvélemény írásában. Valamint szűrőeljárásokat is használtam (Szól-e, KOFA). Waldorf iskolában való elhelyezkedésem során egy új szemlélettel gazdagodtam, ahol megismertem „a szív, a kéz és a fej” harmonikus egységét, mivel itt a gyermekek testi, lelki és szellemi fejlődését egységben kezelik. Ezáltal új fejlesztési ötletekkel bővült az eszköztáram. Óráimon gyakran ötvözöm a fejlesztő feladatokat kreatív és művészi tevékenységekkel, mint például a rajzolás, festés, zenélés. A logopédiai terápiák egyik fő eleme nálam a mozgás-beszéd integrációs gyakorlatok pl. mozgásos mondókák, babzsákos gyakorlatok.
Hivatásomban törekszem a következetesség fontosságára, a gyógypedagógiai alapelvek és a terápiás lépések betartására. Logopédiai óráim nagyrésze pösze terápiás órák, megkésett beszédfejlődésű foglalkozások, beszédértés és észlelés fejlesztése, nyelvlökéses nyeléskorrekció, dadogás terápia, diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia prevenciós és reedukációs órák. Szenvedélyesen dolgozom azon, hogy segítsek a gyermekeknek fejleszteni az artikulációs és kommunikációs képességeiket, illetve támogassam őket az optimális fejlődésben.
Munkám során figyelemmel követem a legújabb szakmai irányokat, fontosnak tartom a szakmai fejlődést, ezért szívesen részt veszek a hivatásomnak megfelelő konferenciákon. Tájékozott vagyok a különböző típusú célirányos fejlesztésekben, mint a mozgásfejlesztés, hallásébresztés, szenzomotoros fejlesztés, ADHD, autizmus kezelése. Fontosságát felismerve érdekel a megmaradt gyermekkori reflexek leépítését célzó kutatások, fejlesztések. Stephans-Sarlós féle mozgásterápia, TSMT, Ayres terápia, Alapozó terápia, Homloklebeny terápia.
Hegedüs Csilla
gyógypedagógus-logopédus, nyelvlökéses nyelés terapeuta, diszkalkulia terapeuta, pályaorientációs konzulens, mentortanár